9 de juny 2007

Txus - o un tal Jesús María Larrea Uriarte





La vida a vegades ens porta per camins impensables. La ruptura sentimental que vaig tenir l'agost de l'any 2000 em va portar a una depressió, causada per molts altres factors.

Les noves tecnologies m'oferien el que no podia trobar en els amics: una catarsi permanent del meu dolor. Unes ferides acabades de fer, junt amb d'altres que no cauteritzaven. El chat era per mi un remei, però amb els seus efectes secundaris...l'addicció a la comunicació, i una de pitjor que va venir després...penjar-te d'una il.lusió que mai acaba de fer-se realitat.
Garden, així es presentava. Garden és una paraula en euskera que significa diàfan, clar. I és el que mai he tingut. Paraules i més paraules escrites que formaven la trama d'una relació a distància, fictícia o no, però que només qui estima sense esperar res a canvi ho pot entendre. I potser tampoc. Perquè Txus ha estat per mi un conjunt d'esperances, de planificació, d'espera, de bloqueig . I ha estat una empenta cap a un abisme en el que inexplicablement ja m'hi havia acomodat.
Txus també és una ferida, una ferida ben fonda que ha deixat que penetressin en mi idees, i persones que estant bé no haurien entrat mai a la meva vida.


I malgrat tot, no me'n penedeixo. Tinc almenys la seguretat de que no se'm va morir el cor. Que puc estimar. I que afortunadament, el aquest llarg camí de roses i d'espines....he trobat persones que em tenen afecte. Què seria jo sense elles?

L'amistat és el millor bàlsam per les ferides. En els seus braços ens acull i ja de res tenim por. És el nostre bastó quan ens fallen les forces. I és l'estimació que perdura.

2 comentaris:

Jose ha dit...

Amén. No parlo catalá pero como si lo hiciera.. ¿hay 2nd season? lo iba a pedir con subtitulos, pero vamos, que me quedo con la idea. `/;o)

Kaputxeta ha dit...

Ya me perdonarás..nire lagun maitea, però en el idioma en que pienso es en catalán. De toda manera, lo que he escrito sobre Txus..vaya la de veces que lo hemos comentado.

Este año no sé si iré al país que tengo en mi corazón,Euskadi. Las cosas se han complicado , pero bueno, lo que importa es que sigamos en contacto. Que sepais que os tengo mucha estima.