15 d’oct. 2007

Si la justícia fós justa


Si la justícia fós justa, no seria cega.
Perquè el cec no veu o no capta tota la realitat. I la realitat té tants matissos!
Avui m'ha arribat la carta de trànsit en què després de 4 mesos em diu que l'he pagada. I tant! trinco-trinco, 420 euros.
Si la justícia no fós cega, veuria quines són les persones que han de vigilar d'aprop. Quines són les que són un perill a la carretera. I no és l'alcohol, ni molt menys! és l'actitud amb la que es posen a conduir.
Però jo l'unic error que he comès va ser beure unes cerveses entre amics, xerrant de coses de la vida. I vaig agafar el cotxe amb molta tranquilitat. Més que d'altres vegades, que sense haver begut ni una gota d'alcohol, havia de parar a alguna cuneta per assecar-me les llàgrimes, que em coïen els ulls. I si m'haguessin parat els Mossos, segurament, només m'haguessin alertat que allí no em podia aturar.
Ni m'haguessin dit res alguns divendres que començava a treballar a les 2 de la tarda, i acabava a les 3, o les 4 de la nit. Ni aquelles nits de diumenge que començava a les 7 de la tarda a treballar, i acabava a les 6 del matí. Ningú m'hagués dit res per conduir esgotada i delerosa d'agafar el llit, i entregar-me als braços de Morfeu.
Si la justicia fós justa........no passarien tantes coses que són moralment injustes.
Però la justícia és obra humana, i els humans, errem. Errem i no deixem d'equivocar-nos. En un inesgotable assaig i error, del qual , alguns encerts en surten. Inevitablement, algun dia ens cansem de topar amb la mateixa pedra. Tant burros no som!
I per ser justos...l'alcohol ja no forma part del meu cercle d'amistats. En el fons, no m'ajudava tant com em prometia. Ni a mi, ni a ningú. Ára jo sóc qui tria quan i com. Sóc una mica més lliure.

2 comentaris:

Silvia F.Keros ha dit...

Nena, ho sento, però no se't pot justificar (per coses pitjors que hagis fet). Jo faig algunes infraccions i abans m'agradava córrer amb el cotxe (mai m'han posat una multa però si ho haguéssin fet, no em queixaria... ara me n'adono de lo imprudent que he estat durant tants anys).

És molt greu conduïr begut (sempre creus que vas bé, però es perden reflexos). Ho sento però en aquest sentit sóc molt poc flexible (si beus més val que no condueixis i millor que agafis un taxi). Si alguna vegada algú que ha begut atropella a un dels meus, ja pot amagar-se a les calderes de l'infern, perque li faré pagar (per molt que em digui que anava bé).

Em sap greu discrepar, bonica (li he dit el mateix deu mil vegades als meus amics i familiars).

Kaputxeta ha dit...

No és que vulgui que algú em disculpi. Sóc persona que accepta les conseqüències dels seus actes. Però tot i així em quedo perplexa que molta gent que condueix i que no beu, sembla que li hagin donat el permís de conduir a una fira, com a complement del premi d'un perrito piloto.
Sé que es perden reflexos només amb una cervesa. Com també es perden reflexos amb la fatiga, amb preocupacions, o amb la pressa.
No tots els accidents són per culpa de l'alcohol, dissortadament, doncs així ja sabriem com erradicar-los (un control a cada porta dels bars i discoteques, restaurants, etc).
No sé, em toca molt la moral que només em quedin 4 punts i quedi com una mala conductora quan mai m'he saltat ni un stop.