13 d’ag. 2007

Com una rosa


























Fa temps, uns dos anys, pesava 60 quilos. Que per la meva alçada era un pes prou equilibrat.


Però m'he arribat a engreixar molt. I per molts esforços que fés...deixar de menjar tant formatge, deixar les pizzes, les lays artesanas, els ganxitos, etc... i finalment l'alcohol, que ja sia per les bombolles que inflen, i pels sucres que contenen, és altament calòric.


Doncs bé, deixats aquets aliments de banda, no veig resultats ni al mes ni als tres mesos.


Avui he sabut els resultats de l'analítica. I la metgesa m'ha dit el que dono per títol a aquest escrit.


Ni col.lesterol, ni ferro baix, ni ferritina baixa, ni alteracions en la tiroides, globuls vermells bé, plaquetes també. Ni un sol asterisc en el full de les anàlisis.


M'alegra molt saber-ho, perque sóc d'aquelles persones que van al metge perque em diguin que estic perfecte. No m'agrada que em comencin a trobar mandangues. I el dia que em mori que sigui de cop, com les bateries dels cotxes, que ni t'avisen.


Però ara vé on em preocupo. Què puc fer per aprimar-me si ja he deixat molts dels vicis que em feien engreixar? practicar més sexe? (si des que estic grassoneta no em menjo una rosca!!). Fer esport? uf mai m'han agradat... i l'unic que em pot atraure (atraure ho he dit exagerant molt) és una cosa que es diu pilates. La wikipedia el defineix així:


Los ejercicios están fundamentalmente compuestos por movimientos lentos, muy conscientes, y coordinados con la respiración, con el fin de crear un cuerpo armonioso, coordinado y flexible. A través de la práctica, la mente va tomando conciencia de las capacidades, limitaciones, fortalezas y debilidades del cuerpo para mejorar el estado físico y mental. Es menos importante el número de repeticiones que se haga de los ejercicios que la correcta aplicación de los principios antes citados, ya que no se busca el desarrollo de masa muscular.
Otros dos puntos muy importantes a remarcar son la respiración y el concepto de lo que Pilates denominó el powerhouse.

Per altra banda....podem estar "tranquils" que hi ha kaputxeta per estona!