28 d’abr. 2008

Escàndol


Ahir les notícies parlaven d'un cas a Àustria que ha deixat garratibat a tothom: un home que havia tingut més de vint anys la seva filla tancada, i amb la que havia tingut 7 fills.

Si el cas és realment escandalós. Doncs es tracta no només d'abús d'un pare a una filla, sinó d'un segrest.

A mi el que m'escandalitza realment és que ningú s'adonés de res. Aquest home suposo que havia d'anar a comprar menjar, i roba, i si suposadament vivia sol...ningú mai es va extranyar de res?

Vivim en una societat autista, en la que potser sentim crits desmesurats d'una dona o d'una criatura al costat de casa i no fem cas. No volem problemes.

Això sí que és un escàndol. No poder comptar amb els teus congèneres, sentir que estàs sol/a. Que ningú donarà un braç a tòrcer per ningú.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

He leido la noticia y realmente me ha impresionado.

Estaba por publicar un post y todo pero te has adelantado.

Realmente en increible que sucedan estas cosas.

La gente vive en su mundo y no nos percatamos de lo que nos rodea por grave que sea en muchos de los casos.

Un beso

Kaputxeta ha dit...

Tranquilo, me he adelantado en tiempo, pero yo lo escribo de una manera, y tu de otra.
Y sí, es un hecho espeluznante, y cuantos más detalles, más horroroso. Pues un hijo que nació muerto, el "señor" este lo quemó en un horno.
Yo no sé...su mujer dice no saber nada. Los vecinos? Esa chica tendría la regla, quien compraba compresas? y los medicamentos? Una persona puede tener un total de 8 personas en un subterraneo y nadie se da cuenta.
Me espanta la idea de que cualquiera puede cometer una atrocidad y ser tan respetable entre su entorno como cualquier hijo de vecino.
Me crea terror. Espanto. Y desencanto hacia el ser humano.
No lo entiendo.

Gracias, Lestat por tu comentario.
Y un besito.

Susi ha dit...

A mi m'horroritza que hi pugi haver tanta maldat dintre d'una persona. Sento una pena enorme per la pobre noia,i pels seus fills.

De totes maneres aquest el monstre que li ha fet això no representa la huminatitat, ni part d'ella, per mi és UN cas, vomitiu i asqueros, però en qualsevol cas està fora de lo humà.

Jo encara tinc fe en l'ésser humà.

Una abraçada,
Susi

Kaputxeta ha dit...

Afortunadament no representa la humanitat! però tot i així no ens podem excloure del fet que vivim com en una bombolleta, en la nostra vida, amb els nostres problemes, amb el fer de cada dia, i davant nostre hi pot haver un individu que maltracta la seva dona i ni ens n'adonem.
I fa certa por que en el nostre entorn hi hagi algu que pugui fer tal atrocitat i no ens n'adonem.
D'altres exemples..la operación ogro que preparà ETA per atemptar contra Carrero Blanco...ningú va sentir cap soroll?
El teu marit pot estar matant-te a ganivetades, tu cridant amb totes les teves forces, i els veins..."deu ser la tele, que la tenen a tot volum".
En quin món vivim?

Susi ha dit...

potser, però els culpables no són els que no escolten (o no volen escoltar com dius tu), el veritable culpable és qui comet l'atrocitat, només aquesta persona en te la culpa dels seus actes, no els demés per no ajudar o no voler ajudar...
tampoc crec que hem de ser detectius i sospitar de totes les coses rares que sentim...
els meus veïns tenen una nena que plora molt. que haig de pensar? que plora perquè li fan coses dolentes?
doncs, no tinc ni idea de per què plora, però els nens ploren... per mi no es cap indici d'una sospita...
i et dic que sóc una persona que m'agrada ajudar als demés... però que la gent no s'adoni de certes coses em sembla normal...
el que no em sembla normal és que en el metro de Barcelona una dona embaraçada es desmayi i ningú li presti ajuda pensant que és una indigent... això si que em sembla indignant
Una abraçada,
Susi

Kaputxeta ha dit...

Tot té una explicació o diverses, Susi.
Però del cas d'Austria, com més detalls vaig escoltant...més m'esgarrifo.
Per exemple, fa escriure a la filla cartes que diguin que està en una secta.
Quins pares es queden tant tranquils amb això?
Una persona sabia la combinació per la qual s'obria el soterrani. Mai aquesta persona es va extranyar de tanta privacitat?
No ho sé, són moltes coses que em fan pensar que vivim en una societat autista. I em fa terror que hi hagi gent com aquest home, com jovenets que poden arribar a matar indigents, etc etc però em fa més por que ens acostumem tant a la violència, a aquests fets...que passat el temps desapareixen de la nostra ment. Com fum.
En el fons és un tema d'educació.